آغاز به کار جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» در «بلید رانر ۲۰۴۹» شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
سرخط خبرها

گفتگو با «مرجان بیات» تهیه کننده مجله تخصصی «ماه ترین» شبکه دو | تیم‌های حرفه‌ای از چالش‌ها لذت می‌برند

  • کد خبر: ۲۱۱۷۶۰
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
گفتگو با «مرجان بیات» تهیه کننده مجله تخصصی «ماه ترین» شبکه دو | تیم‌های حرفه‌ای از چالش‌ها لذت می‌برند
مجله تخصصی «ماه‌ترین» در حوزه زنان و بارداری به تهیه کنندگی مرجان بیات و اجرای محیا اسناوندی محصول گروه خانواده شبکه دو سیماست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ماه‌ترین» عنوان مجله تخصصی حوزه زنان و بارداری به تهیه کنندگی مرجان بیات و اجرای محیا اسناوندی محصول گروه خانواده شبکه دو سیماست که با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر روز ساعت ۱۴:۴۵ به صورت زنده روی آنتن این شبکه می‌رود. شهرآرانیوز به بهانه اهمیت این برنامه تخصصی در حوزه زنان با «مرجان بیات» تهیه کننده این برناماه همکلام شد.

گفتگو با «مرجان بیات» تهیه کننده مجله تخصصی «ماه ترین» شبکه دو | تیم‌های حرفه‌ای از چالش‌ها لذت می‌برند
مجله تلویزیونی «ماه ترین» چگونه شکل گرفت؟ هدف از تولید و تهیه این برنامه تخصصی که کم‌تر در رسانه ملی به آن پرداخته شده چیست؟

هدف از تهیه و تولید مجله تخصصی سلامت بانوان، افزایش آگاهی عمومی در حوزه سلامت باروری است. تجربه قبلی من در تهیه برنامه پایان ناباروری شبکه چهار سیما به من این آگاهی را داد که برخی مشکلات ناباروری از ناآگاهی و عدم اقدام به موقع سرچشمه می‌گیرد. در پایان ناباروری با زوج‌هایی هم نفس بودم که با وجود تحصیلات عالی به موارد کوچکی در این مورد توجه نکردند و اکنون درگیر چالش شدند. به همین دلیل تهیه برنامه در حوزه سلامت بانوان را به عنوان مسولیت اجتماعی برای خودم می‌دانم و در این زمینه تلاش می‌کنم.

با توجه به اینکه برنامه تخصصی حوزه زنان و و بارداری است انتخاب مجری برنامه بر چه اساس بود؟

انتخاب مجری برای هر برنامه‌ای جزو مراحل دشوار محسوب می‌شود چرا که مجری به نوعی ویترین برنامه است و با جذب نظرات مخالف و موافق می‌تواند در جهت پیشبرد اهداف برنامه موثر باشد. با توجه به اینکه محیا جان خودشون تازه مادر شدند برای این برنامه بسیار انتخاب مناسبی هستند و دغدغه‌های فردی او با دغدغه‌های برنامه هم‌سو است که این برای ما به عنوان یک امتیاز محسوب می‌شود.

انتخاب مهمانان و مسئولان بر چه اساس است؟ از آنجا که برنامه زنده روانه آنتن می‌شود آیا قبل از پخش با مهمانان درباره موضوع برنامه گپ و گفت دارید؟

پیش از ساخت برنامه جلسات متعدد اتاق فکر، با حضور کارشناسان در زمینه‌های تخصصی مختلف، برگزار می‌شود تا اولویت‌های اصلی برنامه، خطوط فرعی و مسایل تخصصی از پیش با آن‌ها مطرح کنیم.

در تولید برنامه زنده دچار چه چالش‌هایی هستید؟

تهیه برنامه زنده روز پخش، علاوه بر جذابیت چالش‌های خاص خودش رو هم دارد. مثلا کارشناسی که از دو هفته قبل با ایشان هماهنگ شده بود و تا شب قبل در سلامتی کامل بودن در روز برنامه دچار گرفتگی شدید صدا شدند و ما مجبور به جایگزینی شدیم. مواردی از این دست ممکن هست چالش ایجاد کند که البته تیم‌های حرفه‌ای از همین چالش‌ها هم لذت می‌برند.

با تولید «ماه ترین» تا کنون چقدر به اهداف‌تان رسیده‌اید؟

 ما در تیم تهیه و تولید ماه‌ترین با تمام توان در جهت تحقق اهداف از پیش تعیین شده اقدام می‌کنیم و امیدوار هستیم برنامه در بین بانوان جایگاه خودش رو پیدا کرده و به عنوان یک مجله تخصصی و مرجع شناخته بشود.

تولید و پخش این گونه برنامه‌های تخصصی چقدر توانسته تاثیر خود را در جامعه بخصوص زنان بگذارد؟

 من به عنوان کسی که سال‌هاست در حوزه سلامت زنان و باروری برنامه می‌سازم می‌توانم بگویم بعضی از اطلاعات نادرست و باور‌های غلط ریشه در مشکلات سلامت و باروری زنان دارد.

ما در این برنامه این موضوع را نشانه گرفتیم و برای اصلاحش تلاش می‌کنیم. در اینجا دو مثال به ذهنم می‌رسد؛ اول این باور غلط که گفته می‌شود دخترخانم‌ها نباید به پزشک زنان مراجعه کنند. در حالی‌که دختران پس از سن بلوغ نیاز هست که تحت نظر یک متخصص زنان باشند زیرا ریشه برخی از بیماری‌ها مثل آندومتریوز که از علل ناباروری بانوان هست از نوجوانی قابل تشخیص هست؛ دوم اینکه  اصلاح کلمه «ناباروی» به جای «نازایی» است.  بار این دو کلمه متفاوت هست. نازایی تمام مشکل رو معطوف به بانوان می‌کند در حالی‌که نیمی از مشکل ناباروری مربوط به مردان است.

تا کنون چه بازتاب‌هایی دریافت کرده‌اید؟

اظهار لطف مخاطبان از طریق پیامک؛ دایرکت و ارسال فیلم و عکس ما رو به ادامه مسیر دلگرم می‌کند و به جز آن، از کارشناسان و اساتید این حوزه هم بازخورد‌های مثبتی دریافت کردیم.
برای من، تلاش در این زمینه یک مسولیت اجتماعی است.  گمان می‌کنم تلاش‌های ما همچون چراغی کوچک می‌تواند بخشی از این مسیر را روشن کند تا به امید خدا با افرایش آگاهی زنان و مادرانی سالم، پویا، امیدوار و امیدبخش داشته باشیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->